The Great BBC Plagiarism Scandal

  1. Here I show what I consider to be intentional plagiarism of facts and images from my blog by those responsible for a BBC TV programme broadcast in November 2016. The three-stage BBC complaints process was inadequate in so many ways – both process and outcome. The trusted public-service broadcaster displayed arrogance throughout as it fobbed me off with evasive and obfuscatory responses. The lessons are many – but two stand out. First, the BBC sees nothing wrong in what I allege to be its unethical conduct. Its position would be laughable if it wasn’t so serious. Second, the BBC can’t be trusted to deal with complaints about its journalism. Self-regulation by the BBC is no regulation.
  2. What do I mean by plagiarism? This definition from the University of Oxford website for its students is as good as any: “Plagiarism is presenting someone else’s work or ideas as your own, with or without their consent, by incorporating it into your work without full acknowledgement. All published and unpublished material, whether in manuscript, printed or electronic form, is covered under this definition. Plagiarism may be intentional or reckless, or unintentional.”
  3. The Great Military Charity Scandal” was on BBC One Scotland on 8 November 2016 at 19:00 and available on the BBC iPlayer afterwards. It was made by BBC Scotland Investigates. I haven’t written about the TV programme until now because I was following the BBC complaints process – and then that of communications watchdog Ofcom.
  4. On 28 January 2017, I wrote about the announcement by charity regulator the Charity Commission that it had opened a statutory inquiry into charity Support The Heroes (STH; registered charity number: 1155853) and appointed an interim manager. The relevant commission press release, the link for which is in that post, refers to the TV programme in its “notes to editors.”
  5. Liam McDougall was the producer of “The Great Military Charity Scandal.” He first contacted me about his programme on 8 January 2016, referring in an email to the “great work” I’ve been doing on charity fraud and abuse, particularly military charities. This is on my blog, dralexmay.wordpress.com. My charity investigations have been reported in national newspapers: The Sunday Times, The Mail on Sunday, The Times, The Daily Mirror and BuzzFeed (news website). Ive also twice appeared as a live studio guest on BBC Radio 5 live programme, 5 live Investigates, to discuss my findings. In 2016, influential Frank Field MP tabled two written parliamentary questions to the Work and Pensions Secretary after one of my charity exposés.
  6. My 28 January 2017 post gives the background on the commission’s actions on STH, describing the role of Tony Chadwick of Blackpool, his rip-off fundraising companies and three linked military charities, all high-profile: Afghan Heroes (AH), Our Local Heroes Foundation (OLHF), and STH. Each, separately, continues to be the subject of a live statutory inquiry by the charity regulator. FOR EACH CHARITY IN TURN, I BROKE BOTH THE LINK TO MR CHADWICK AND ITS SIGNIFICANCE, AS WELL AS FAILURES OF REGULATION.
  7. I first wrote about STH and its link to Mr Chadwick on 21 April 2015. It was my scoop. Thus the programme-makers were guided by my revelations then and thereafter.
  8. My proof of the link was critical to the programme: both Mr Chadwick and STH had actively tried to hide their working together (see blog, passim ad nauseam).
  9. As I wrote on 28 January 2017, my first post about STH, on 21 April 2015, exclusively exposed almost all the issues the commission said in January 2017 it wants its statutory inquiry to investigate.
  10. My 28 January 2017 post acknowledges the Walter Mitty Hunters Club HQ (WMHCHQ), a Facebook group, for its interest in my work on STH, and help publicising it. There I also state when the group first contacted me about the charity, thus proving I exclusively exposed STH.
  11. WMHCHQ wouldn’t have allowed or continue to allow me to present my dealings with the group as described in the 28 January 2017 post unless accurate. WMHCHQ don’t hold back, online or offline. Nor do its followers.
  12. In addition, the WMHCHQ timeline itself confirms the timeline of events for STH.
  13. Prior to the TV programme, there were three related publicly available sources for the connection between Mr Chadwick and STH. The three are in chronological order: my blog; WMHCHQ; and The Sunday Times (2 October 2016). Both WMHCHQ and the newspaper, separately, credited me as source. Yet “The Great Military Charity Scandal” failed to acknowledge me in any way. Thus the programme-makers intentionally plagiarised facts from my blog.
  14. So what about STH was new in the TV programme? Well, BBC Scotland Investigates secretly filmed STH representatives misleading the public as to how much of the £2.50 price of a prize draw ticket actually goes to the charity. The representatives were in fact working for Mr Chadwick‘s company, Targeted Management Limited (registered company number: 09036445) – a Blackpool firm incorporated in May 2014, whose activities this blog has exclusively exposed. Long-time readers of the blog won’t be surprised in the slightest by the programme’s filmed evidence. For years I’ve repeatedly written about my own and others’ experiences with Mr Chadwick‘s rip-off fundraising companies and their work for AH, OLHF and STH. My first 5 live Investigates programme in November 2014, for example, reported different people’s experiences of unsatisfactory and misleading encounters in shopping centres around the UK with OLHF representatives controlled by Mr Chadwick (see 10 November 2014 post). The OLHF representatives were flogging prize draw tickets – as were the AH representatives before them (see blog, passim ad nauseam). Mr McDougall obtained both my 5 live Investigates programmes and listened to them. I know because he told me.
  15. As well as plagiarising facts from my blog, the TV programme intentionally plagiarised images. Images only available on my blog were shown without credit or attribution. These images include, but aren’t limited to, the identifiable AH prize draw ticket, a key piece of evidence. The identifiable images were central to the programme. And the images had to be accurate and trusted for the BBC to show them on TV. Put simply, the source had to be credible. I’m the “UK’s expert,” as Mr McDougall said to me several times. It’s simply indefensible to use my images without due acknowledgement.
  16. Another indication of the importance of my images of particularly the AH prize draw ticket in “The Great Military Charity Scandal” is the fact one of them (my images of the AH prize draw ticket) appears prominently in the official 31-second trailer, too: http://www.bbc.co.uk/programmes/p04f16bk.
  17. As I say, here my focus is the intentional plagiarism of facts and images. Nevertheless there are many other matters I complained to the BBC about in relation to its TV programme. From January 2016, for example, I spent tens of hours talking on the phone and corresponding with the producer. He told me at the outset hed interview me on the programme – and repeatedly reminded me of the fact. Further, I lent him highly sensitive, original documents: I gave them to him in person in Manchester city centre in July 2016. (Mr McDougall was accompanied by the programme’s reporter, Sam Poling, that day.) He promised hed return them in person. I didn’t stipulate delivery that way: nevertheless he said he would, and as soon as possible. At 5 December 2016the date of my first formal complaint to the BBC – I still hadn’t received my original documents. I finally received them – without apology or explanation for the delay – at the end of January 2017!
  18. On 8 November 2016, I complained to Mr McDougall in an email: Do you think I’d have spent so much time talking and corresponding with you if I’d known that you weren’t in fact going to interview me, let alone credit me in any way?” He didn’t reply.
  19. I formally complained to the BBC on 5 December 2016 in an email to the Director-General, Lord Hall, because he’s Editor-in-Chief. Imagine my surprise when I received the BBC’s response to my first formal complaint: it was written by Mr McDougall! It’s self-evidently unsatisfactory for Mr McDougall to consider my complaint on behalf of the Editor-in-Chief. Further, I regarded his response to be unacceptable for several reasons.
  20. So I escalated my complaint to the BBC explicitly calling for independent consideration of my complaint for the process to be credible. I also stated disclosure of emails was essential after allegations made by Mr McDougall in his response for the BBC. So who now handled my second formal complaint for the Editor-in-Chief? The programme’s executive producer, Daniel Maxwell!
  21. Mr Maxwell failed to request any emails from me. There was no evidence in his response he’d scrutinised my blog, either. And, again, I found his response to be unacceptable for several reasons.
  22. Thus I had no option but to escalate once more my complaint to the BBC – to its nominally independent Executive Complaints Unit (ECU). There my complaint was handled throughout by BBC complaints director, Colin Tregear.
  23. Mr Tregear instigated disclosure of emails – at last.
  24. I shall now examine how each of the three BBC responses dealt with the alleged intentional plagiarism of facts and images.
  25. First, here’s what Mr McDougall said: “All of your posts are published on a public forum, and are freely accessible via an open-source search of the internet.” He added: “… It is entirely untrue for you to suggest that you somehow hold the exclusive rights to information about Tony Chadwick, Afghan Heroes, Support the Heroes or Our Local Heroes Foundation. As I say, there is much publicly available information about these organisations and indeed your posts themselves place the information in the public arena.” Astonishingly, the producer also wrote: “And surely, given that the facts have been published by you means that by definition the information is public and freely available?” And another vague statement: “Concerns had been published extensively by numerous media and social media outlets, and by the Charity Commission itself.”
  26. True, my blog is accessible to all – but use by a third party of the information published there, including images, requires credit and attribution. Otherwise it’s intentional plagiarism. Prior to the TV programme, the link between between Mr Chadwick and STH was exclusively broken by me – and then picked up in turn by WMHCHQ and The Sunday Times (see above). Both, separately, acknowledged me as source. The BBC did not.
  27. Now onto the BBC’s second response, from Mr Maxwell. He said: “On the allegation of plagiarism, it is untrue to say that our producer ‘intentionally plagiarised’ your blog. As you know, for many months the BBC was in discussion with you about the nature and content of some of the BBC investigation. The fact that we featured individuals like Tony Chadwick and the charity Support the Heroes would have been no surprise to you. In fact, our producer had discussed some of the detail we would feature in the programme with you and you were entirely happy for us to do this. That said, every piece of information contained in the programme was gathered, checked and verified beyond something simply being repeated from your blog. Everything was corroborated independently of any single source. In addition, information regarding concerns about Mr Chadwick, Afghan Heroes and Support the Heroes used in the programme was already public. Concerns had been published extensively by numerous media and social media outlets, and by the Charity Commission itself.”
  28. Note Mr Maxwell‘s vague final sentence there. Sound familiar? He copied it from Mr McDougall! (see above) As you can see, the executive producer, too, ignored the provenance of the published evidence for the link between between Mr Chadwick and STH. He also said nothing about use of images from my blog without due acknowledgement. On the alleged plagiarism, then, Mr Maxwell was as evasive and obfuscatory as Mr McDougall before him.
  29. Finally, what did Mr Tregear of the ECU say? On the intentional plagiarism of facts, he wrote: “… I understand you may have been the first person to uncover information about Tony Chadwick, his businesses, his links with military charities such as Afghan Heroes and Support The Heroes and failures of regulation. However, to the best of my knowledge, you were not the only source for the information which was included in the programme and much of the information was already in the public domain.” The BBC complaints director concluded: “… I appreciate why you say you should have been credited in the programme and I can understand why you are annoyed that didn’t happen. However, I cannot agree there was intentional plagiarism of your work bearing in mind much of what you had written had been repeated elsewhere in the media and in official reports.”
  30. On the intentional plagiarism of images, meanwhile, Mr Tregear stated: “… The BBC’s Editorial Guidelines include guidance on the use of pictures from social media and third party websites [9]. It recognises that material which has been put in the public domain via publication on a website or social media may be re-used but programme-makers should consider the original intention in publication and the impact of any re-use. The guidance says ‘A picture available without meaningful restrictions on a website may be considered to be in the public domain and the media may consider that it has the right to exploit it – but that does not always make it the right thing to do.‘ In this case, I think the manner in which the images were re-used matched the original use, namely illustrating the activities of military charities, and there were no particular privacy issues arising from their use. I therefore cannot see how the use led to a breach of the BBC’s editorial standards.”
  31. Thus the BBC complaints director dismissed my allegations of intentional plagiarism. He finished: “…This will be the BBC’s final finding on your complaint unless there are reasons to modify or amend it in light of any comments you may wish to make.” So I duly sent comments as I was not satisfied with his rationale for dismissing my allegations of intentional plagiarism.
  32. The chronology, I pointed out, is critical: how and when did facts become first uncovered and reported? It’s self-evidently unacceptable to not credit me for breaking the relevant stories, particularly the link between Mr Chadwick and STH. On the intentional plagiarism of images, meanwhile, I said his response would be laughable if it wasn’t so serious. Privacy isn’t relevant here. It’s simply indefensible, I repeated, to use my images without due acknowledgement.
  33. In his reply, Mr Tregear said he saw no reason to amend his decision. In particular, he stated: “I agree it would have been courteous to acknowledge your role [in breaking the link between Mr Chadwick and STH] but as I said in my letter of 18 July there is nothing in the BBC’s Editorial Guidelines which says sources of information have to be given public credit; the requirement is to ensure material is checked and verified.”
  34. Because I was so dissatisfied with the BBC’s final decision, I still wrote back. There I also brought to Mr Tregear‘s attention the fact he’d referred in his last letter to Save The Heroes” (sic), not STH. There was no response, no correction.
  35. Having exhausted the BBC’s complaints process, I submitted a complaint about the alleged intentional plagiarism to communications regulator Ofcom, which now regulates the BBC, too. Unfortunately, it said in a letter my complaint failed to “engage any rules in the Code [Ofcom Broadcasting Code] and is therefore out of our remit”.
  36. My experience with the BBC should be a warning to any individual or organisation that undertakes and publishes original investigations. According to its complaints director, the BBC could use facts you’re the first to uncover and report – but without crediting you in any way. It could without due acknowledgement use images you exclusively publish, too.
  37. Then there’s something else: BBC Scotland Investigates, remember, made the TV programme. Plagiarism is self-evidently unacceptable and unethical. It’s even worse when the journalism styles itself as investigative.
  38. Never mind “The Great Military Charity Scandal.” This is surely The Great BBC Plagiarism Scandal.
Advertisements

Our Brave Heroes: fake military charity is no more, says Charity Commission

  1. On 16 March 2017, regulator the Charity Commission published a highly critical “case report” on Our Brave Heroes, a fake military charity from – yes, you’ve guessed it – Blackpool. It’s no longer operating, says the commission. Here is the Charity Commission case report: https://www.gov.uk/government/publications/our-brave-heroes-case-report.
  2. It’s taken a while, though: I exclusively exposed Our Brave Heroes on 26 October 2015.
  3. Andrew Penman in The Daily Mirror newspaper then used my investigation as the lead story in his column on 19 November 2015 (see my post that day for a link to his article online). At the end of that year Our Brave Heroes also featured on 5 live Investigates, the BBC Radio 5 live programme, when I appeared again as a live studio guest (see my 21 December 2015 post).
  4. Mr Penman has today (16 March 2017) revisited Our Brave Heroes after the commission’s intervention: http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/collectors-brave-heroes-told-generous-10032216.

Charity Commission opens statutory inquiry into Support The Heroes – and appoints interim manager

  1. On 27 January 2017, regulator the Charity Commission announced that it has opened a statutory inquiry into charity Support The Heroes (STH; registered charity number: 1155853) and appointed an interim manager: https://www.gov.uk/government/news/interim-manager-appointed-support-the-heroes.
  2. I first wrote about STH on 21 April 2015, exclusively exposing in my first post almost all the issues the commission says it wants the inquiry to investigate. That year, too, I revealed more about the unacceptable lack of clarity and transparency around the military charity and its business model (see my 11 August 2015 and 25 November 2015 posts, in particular). In its press release the commission says, rightly, that it has “serious concerns about an agreement that the charity has entered with a commercial fundraising company.” That unnamed company is Targeted Management Limited (TML; registered company number: 09036445) – a Blackpool firm incorporated in May 2014, whose activities this blog has exclusively exposed.
  3. TML worked with another military charity based in the north west, the notorious Our Local Heroes Foundation (OLHF; registered charity number: 1142029). The Charity Commission announced on 8 November 2016 that it has, finally, opened a statutory inquiry into OLHF, too (see my 23 December 2016 post and references therein).
  4. But it’s worse than that, as regular readers will know. Prior to working with TML, OLHF used the services of another discredited professional fundraiser, Prize Promotions Limited (PPL; registered company number: 07829587). And before PPL was the official professional fundraiser for OLHF, the company had this role for failed military charity Afghan Heroes (AH; registered charity number: 1132340). I first wrote about PPL and its role with AH in January 2014, just after the Charity Commission announced in December 2013 that it had opened a statutory inquiry into AH. That inquiry continues.
  5. Oh, PPL and TML are owned by the same person: Tony Chadwick of Blackpool.
  6. Three linked military charities – AH, OLHF and STH. Each is now the subject of a live statutory inquiry by the Charity Commission. On 2 October 2016, Andrew Gilligan in The Sunday Times reported my work on Mr Chadwick’s companies and the three linked charities (“Veterans miss out on charity millions as fundraiser keeps up to 80% of cash”). There he named me as the source and included quotes (see my 3 October 2016 post, which includes a link to Mr Gilligan’s newspaper article and the context). On 13 November 2016, Remembrance Sunday, the Mail on Sunday on its front page reported that the Charity Commission has ordered the opaque STH to stop all fundraising (“Shame of Poppy Day profiteers”): http://www.dailymail.co.uk/news/article-3930982/Shame-poppy-day-profiteers-Charity-banned-crackdown-raised-3million-gave-just-250-000-heroes.html. As you can see, I’m named and quoted in the front-page story.
  7. ACKNOWLEDGEMENT: I’m grateful to the Walter Mitty Hunters Club HQ, a Facebook group, for its interest in my work on STH, and help publicising it. The group first contacted me about the charity in December 2015 (email). The Walter Mitty Hunters Club HQ: https://www.facebook.com/The-Walter-Mitty-Hunters-Club-HQ-315222931946839/.

Charity Commission opens statutory inquiry into Our Local Heroes Foundation – at last

  1. On 8 November 2016, regulator the Charity Commission announced that it has opened a statutory inquiry into Our Local Heroes Foundation (OLHF; registered charity number: 1142029): https://www.gov.uk/government/news/new-charity-investigation-our-local-heroes-foundation.
  2. At last. But why has the commission taken so long to open a statutory inquiry into the military charity?
  3. I first wrote about OLHF on 4 March 2014. That year this blog exclusively exposed the charity for both its excessive fundraising costs and highly misleading ways of working with a rip-off professional fundraiser, Prize Promotions Limited of Blackpool (PPL; registered company number: 07829587). Previously, I’d shown that the same discredited professional fundraiser had worked with failed military charity Afghan Heroes (AH; registered charity number: 1132340). I first wrote about PPL and its role with AH in January 2014, just after the Charity Commission announced in December 2013 that it had opened a statutory inquiry into AH. That inquiry continues.
  4. Despite my revelations during 2014, it wasn’t until March 2016 that the Charity Commission published a highly critical “case report” on OLHF, identifying “serious regulatory concerns” (see my 4 April 2016 post).
  5. On 11 August 2016, I revealed new evidence of multiple abuses at OLHF – serious charity abuse AFTER sustained intervention by the Charity Commission. My 11 August 2016 investigation showed that concerns about OLHF extend beyond fundraising.
  6. Within days OLHF had pulled its website (see my 19 September 2016 post) – and at date of publication it hasn’t reappeared. At the same time the then new chair of the charity, Des White, was no longer listed as a trustee on the Charity Commission public register of charities (again, see my 19 September 2016 post).
  7. Talking of Des White: on 9 November 2016, the Wigan Evening Post newspaper named and quoted me when reporting my investigation of Mr White and his involvement with another notorious military charity, again as chair, the Veterans Council: http://www.wigantoday.net/news/charity-chief-says-claims-are-untrue-1-8226307. (For the investigation, see my 17 October 2016 post.)

The Invicta Foundation: what is the trading address of official professional fundraiser EMS?

  1. The Walter Mitty Hunters Club HQ, a Facebook group, has this week exposed the Colchester-based charity The Invicta Foundation (registered charity number: 1143326) as yet another military charity working with a rip-off professional fundraiser: https://www.facebook.com/The-Walter-Mitty-Hunters-Club-HQ-315222931946839. These rip-off professional fundraisers not only have excessive fundraising costs, but usually work in highly misleading ways. They often create the impression that donors are dealing directly with the charity, wearing charity-branded uniforms. The public isn’t always aware that the collectors in shopping centres and other private sites are actually working for a third-party company – a company that retains for itself 80% of the funds it raises in the name of the charity. This blog has exclusively exposed many of these dubious military charity/professional fundraiser combos. It has exclusively revealed, too, the fact that so many organisations with this business model are from in or around Blackpool.
  2. Here I show that co-founder and public contact Stephen Robertson hasn’t suddenly become unwilling to answer legitimate questions about his charity and its official professional fundraiser. In April 2016, he was obstructive and evasive, refusing to tell me the trading address of the company it works with. What’s worse, he still wouldn’t disclose the information after I’d proven the link between the company and another Blackpool-based professional fundraiser – yes, Blackpool again – that has faced scrutiny for its business practices.
  3. The Invicta Foundation works with Events Management Solutions (EMS) Ltd (registered company number: 09807577), which was incorporated on 3 October 2015. The EMS website lists the company’s registered office address, which is in Birmingham. The trading address, though, isn’t shown. In April 2016, meanwhile, EMS was recruiting a “charity fundraiser” on the Indeed jobs website – from Lytham St. Annes FY8, next to Blackpool (screen shot in Figure 1). So at that time I first asked Mr Robertson for the address of EMS in Lytham St. Annes FY8. He refused to tell me.

    Figure 1. EMS job ad for “charity fundraiser” at 12 April 2016

    Figure 1. EMS job ad for “charity fundraiser” at 12 April 2016

  4. I then made the same request after proving the link between EMS and the company The Veterans Trust Limited (registered company number: 08945478). Andrew Penman had exposed professional fundraiser The Veterans Trust Limited in his Daily Mirror column in November 2014: the then Lytham St. Annes-based company had declined to reveal its fundraising costs, only divulging the alleged total amount of money it had passed to its then charity partner after raising money in its name. In December 2015, The Veterans Trust Limited changed its name to TVT Fundraising Ltd. Michael Figg is sole director of the company. Mr Figg was also a director of TVT Publications Ltd (registered company number: 09515278), which was incorporated on 27 March 2015. The registered office address was in Lytham St. Annes FY8. Initially, there was another director of TVT Publications Ltd: Nick Travis, the person behind Sterling Support, the official professional fundraiser for the notorious Blackpool-based military charity Families of the Brave. Both the Mirror’s Andrew Penman and I independently exposed Families of the Brave and its work with Sterling Support in 2014 (see my 20 December 2014 post and references therein).
  5. There’s a link between TVT Publications Ltd and EMS. Sean Smythe is sole director of EMS. And Mr Smythe posted a job ad for “magazine/wristband fundraisers” on the Birmingham Jobs Facebook page in the name of TVT Publications Ltd from Lytham St. Annes FY8. The ad is dated 13 April 2015 (screen shot in Figure 2).

    Figure 2. Sean Smythe job ad for TVT Publications Ltd at 12 April 2016

    Figure 2. Sean Smythe job ad for TVT Publications Ltd at 12 April 2016

  6. On 13 September 2016, TVT Publications Ltd was compulsorily struck-off the register at Companies House without filing any accounts. So much for its financial reporting – or lack of. Meanwhile, days later (on 21 September 2016), Mr Figg started another TVT Publications Ltd (registered company number: 10388268) – this time with a registered office address in Kirkham, a town midway between Blackpool and Preston.
  7. So it was a simple question for Mr Robertson in April 2016: what is the trading address of your official professional fundraiser? And he wouldn’t answer. But then he’s not the only one hiding the address: the EMS website isn’t forthcoming either. There isn’t actually much on the company website: no names of people, for instance. We only know about sole director Mr Smythe because of filings at Companies House. As we’ve repeatedly seen, there’s an unacceptable lack of clarity and transparency around money flows for these charities working with rip-off professional fundraisers. Yet on its website The Invicta Foundation doesn’t disclose the trading address of its official professional fundraiser – and won’t even do so upon request. Now, why doesn’t the charity want the public to know the details of the company?

Charity Commission issues update on Afghan Heroes inquiry

  1. After our revelations in The Sunday Times newspaper two days ago (see previous post), the Charity Commission today (4 October 2016) issued an update on its statutory inquiry into Afghan Heroes, the notorious failed military charity (registered charity number: 1132340).
  2. In short, the inquiry, which opened in November 2013, continues: https://www.gov.uk/government/news/update-on-afghan-heroes-inquiry.

Charity Commission seeks £2.9M from Prize Promotions Limited

  1. On 2 October 2016, The Sunday Times newspaper reported that the Charity Commission wants £2.9M from Prize Promotions Limited, the Blackpool-based rip-off professional fundraiser (PPL; registered company number: 07829587). PPL was the official professional fundraiser for Afghan Heroes, the notorious failed military charity (registered charity number: 1132340).
  2. PPL is now in liquidation. But documents filed at Companies House show that the business is being pursued by the Charity Commission for £2.9M over its involvement with Afghan Heroes. I brought this fact to the attention of Andrew Gilligan at The Sunday Times.
  3. Gilligan‘s report (“Veterans miss out on charity millions as fundraiser keeps up to 80% of cash”) is available on the newspaper’s website, behind a paywall: http://www.thetimes.co.uk/article/veterans-miss-out-on-charity-millions-as-fundraiser-keeps-up-to-80-of-cash-wjhcjcqjb. Here too is a scanned copy of the page for those like me outside the paywall: the-sunday-times-2-october-2016.